Search
Search
Search
Geurmarketing in hotels

Datum

Meer dan ooit richten hotels zich nu op het creëren van een complete ervaring voor hun gasten, met aandacht voor elk detail en niet alleen voor de gebruikelijke aspecten van design en service. De geur van de verschillende ruimtes van hun hotel is een van de belangrijkste kwesties die hoteleigenaren bezighouden, omdat het een positieve of een negatieve indruk kan wekken.

Een luxe boetiekhotel met een gedenkwaardige geur of kenmerkende geur versterkt een speciaal gevoel van comfort en verbondenheid. Naast het creëren van een onbewuste band tussen de gast en het hotel, versterkt geurmarketing het onderliggende doel van het hotel, namelijk het bieden van een werkelijk unieke reiservaring. Geur blijft in het geheugen hangen en creëert een gevoel van intimiteit dat niet wordt vergeten en vaak de trigger wordt voor herinnering.

 


Met de toevoeging van geur wordt uw hotel meer dan alleen een plek om te verblijven. Het wordt een ervaring

Voordelen van geurmarketing in hotels

Onderscheidende indruk

Geuren verspreid over gemeenschappelijke ruimtes zorgen voor een unieke en onderscheidende indruk en is een unieke hotelmarketingoplossing. Mensen herinneren zich geuren na 1 jaar nog met een nauwkeurigheid van 65% (terwijl visuele herinneringen dalen tot 50% na drie maanden). Dit hoge percentage van 65% wordt veroorzaakt door de directe verbinding tussen ons reukorgaan en ons emotionele brein, waar alle emoties en herinneringen worden opgeslagen. Geurmarketing creëert een unieke en langdurige indruk onder uw gasten en voegt waarde toe aan uw merk.

Gevoel voor luxe

Geur zorgt voor een gevoel van comfort voor uw gasten en zorgt ervoor dat uw gasten bijzonder en luxueus blijven.

Positieve emoties

Een hotelgeur kan de positieve factoren geluk, sensualiteit, ontspanning en stimulatie versterken.

Geurbestrijding – Elimineer een slechte hotelgeur

Geuren elimineren alle aanstootgevende hotelgeuren en onaangename geuren, waaronder schimmel, rook en andere onbedoelde geuren.

verbeterde gastenloyaliteit

Geur zorgt ervoor dat mensen zich uw hotel herinneren en vergroot de loyaliteit van gasten over de hele wereld.


Geurmarketing-hotel-kamer

Geurtoepassingen in hotelkamers via housekeeping

Schoonmaak is een van de belangrijkste evaluatiefactoren voor een hotel en een referentiepunt voor positieve of negatieve recensies. Ongeacht de mate van hygiëne van het hotel, is het belangrijkste echter het algehele gevoel dat de gasten krijgen, en dat bepaalt meestal hun uiteindelijke mening over het hotel. Er zijn bijvoorbeeld momenten dat zelfs als de handdoeken en het beddengoed op de kamer schoon zijn, hun neutrale geur het gevoel van frisheid mist, waardoor zelfs negatieve gevoelens bij de reizigers ontstaan. Om deze reden zijn er speciale producten die de geur van handdoeken en linnengoed kunnen “opfrissen”, wat vaak kan leiden tot positieve reizigerscommentaar en beoordelingen over de manier waarop hun handdoeken en linnengoed tijdens hun vakantie rook. Stofverfrissers zijn een van de belangrijkste hulpmiddelen voor de moderne huishouding, waardoor het niveau van deze specifieke service aanzienlijk wordt verhoogd en de algehele waardering van het verblijf wordt verbeterd.

clean air etherische olie lineup preview foto

De Clean air collectie van @Aroma richt zich op de functionele effecten van geuren, waarbij gebruik wordt gemaakt van aroma-oliën. Een voorbeeld hiervan zijn Eucalyptus, dat bekent staat om zijn lucht zuiverende eigenschappen en pepermunt, dat een verkoelend effect heeft.  Ideaal om nare geurtjes mee te verwijderen en de indruk te wekken van een frisse en schone omgeving. De geuren van deze aroma-oliën zijn ook geruststellend voor de zintuigen.


De Clean air collectie is ook beschikbaar in de vorm van Air mist spray. Hiermee kan in een rap tempo de lucht in de kamer worden gereinigd.


hotel-restaurant-geurmarketing

Gebruik Scent Marketing-methoden om het verbruik in uw restaurants en bars te verhogen

De restaurants en bars van een hotel leveren na accommodatie het op een na belangrijkste inkomen en daarom behoren ze tot de belangrijkste afdelingen voor hoteliers. Omdat geur een belangrijke rol speelt bij het stimuleren van verlangen, heeft Scent Marketing speciale geuren gecreëerd die de vraag kunnen stimuleren, omdat ze positieve gevoelens creëren bij de klanten. Met name in hotels, waar de eet- en drinkgelegenheden volledig onder controle staan van hoteliers, kan het creëren van een aangename sfeer met een aantrekkelijke geur van eten (en niet de geur van koken die zelfs ongemak kan veroorzaken) leiden tot hogere consumpties. “Geef de gasten een gevoel van honger”. Om de ultieme gastronomie-ervaring te creëren, en in ruimtes waar simpele ventilatie niet voldoende is, is het sterk aan te raden om speciale geurneutralisatoren te gebruiken, die het prettige gevoel verder kunnen verhogen en het consumeren kunnen stimuleren.

Geurmarketing toepassen in hotels

Er zijn veel manieren om de olfactorische branding in uw hotel toe te passen en te integreren in uw merkstrategie. Maar u moet er rekening mee houden dat het een element is dat in lijn moet blijven met de rest, met het type architectuur, decoratie, locatie, type lead, service. Om u te inspireren, zijn hier zes soorten sferen die u kan krijgen met subtiele aroma’s:

Schoon

Het is een van de prioriteiten van klanten die in een hotel verblijven: schoonmaken. Met een geur met een zuivere geur, met mariene tonen, zullen ze zich comfortabel en veilig voelen, vooral in de badkamer. Dit aroma zal het gevoel van zelfvertrouwen helpen versterken.

Huiselijk en gezellig

U kunt een “thuisgevoel” -effect creëren met een gezellig, warm aroma, met harmonie en traditie. Een zachte geur van groene thee met citrustonen is ideaal om dit gevoel te geven.

Ontspannend

Als uw hotel een ontspannen sfeer biedt met tonen, kleuren en texturen die rust en kalmte uitnodigen, kunt u een geur gebruiken die dat gevoel van vrede bevordert. Wat is de beste geur om te ontspannen? Ongetwijfeld lavendel, want het brengt ook frisheid.

Stimulans

Als je energie en vitaliteit wilt bijdragen, kun je fruitige, citrus– en vrolijke geuren gebruiken. Ze zijn ideaal om de dag wakker te worden in de gemeenschappelijke gangen en ontbijtruimtes van het hotel.

Verfrissend

Als uw hotel zich in een strand en een warm klimaat bevindt, is een goede manier om de atmosfeer op te frissen een frisse geur, zoals vers gemaaid gras. Ik weet zeker dat ze er dol op zijn!


een geursamenstelling op maat voor uw bedrijf zorgt voor een onmiskenbare verbinding tussen uw bedrijf en / of uw producten en uw merk.

Geursystemen toepassen in hotels

Hoewel een ervaringsgerichte marketingstrategie rekening moet houden met alle sensorische factoren, is de erkenning van geur als een sterke beïnvloeding van de perceptie van de klant van onschatbare waarde. Onze emotionele verbindingen sturen ons gedrag, en geur is de krachtigste trigger voor emotionele reacties. Het nut ervan bij het creëren van blijvende, zinvolle klantcontacten mag niet worden onderschat, aangezien deze verbindingen toekomstige loyaliteit en merkbelangen inspireren.

De sleutel is ervoor te zorgen dat de geur ambient is, de hele ruimte doordringt zonder merkbaar en constant waarneembaar te zijn. En er zijn opties om aan al uw wensen te voldoen, van apparaten die u kunt aansluiten op uw centrale airconditioning units zoals Select Type of een portable unit zoals All in one type. 


More
articles

Ontdek meer

Etherische Oliën

@Aroma etherische oliën zijn gemaakt van 100% natuurlijke ingrediënten

Geursystemen

De professionele diffusers van @ aroma maken het mogelijk om hoogwaardige ruimtes te creëren voor verschillende situaties en locaties

Geurmarketing

Geurmarketing is het gebruik van een aangenaam aroma om het merkimago van uw bedrijf te versterken