Search
Search
Search

Geurmarketing

Geurmarketing voor uw bedrijf

Geurmarketing is het gebruik van een aangenaam aroma om het merkimago van uw bedrijf te versterken, de klantervaring te verbeteren en de verkoop te verhogen.

Ā 

Geurmarketing in verschillende branches

Deze vorm van marketing is inzetbaar in verschillende branches, waaronder retailers, restaurants, hotels, luchtvaartmaatschappijen en nog veel meer.

Ontwerp een unieke geur die uw merkidentiteit versterkt.

Geurdesign kan voor u een op maat gemaakte geur samenstellen van @Aroma, die aan al uw wensen voldoet.Ā  Begroet uw gasten met uw eigen geur en creĆ«er de eerste beleving die u wilt dat een klant van u heeft. Bedrijfsgeur is een belangrijk onderdeel van de merkidentiteit. Met deze unieke geur houden klanten een levendige en gedenkwaardige indruk van jou, aangezien de geur veel langer in de herinnering blijft dan de visuele indrukken.

Effecten van geurmarketing

Geurmarketing verhoogt de verkoop

Uit een onderzoek bleek dat wanneer grote retailers geurmarketing in hun winkels gebruikten, de koopintentie met 80 procent toenam. Bovendien verleidt het verspreiden van een aangename geur in de kamer niet alleen klanten om meer te kopen, het stimuleert hen ook om langer te blijven.

Verhoogde klanttevredenheid door geurmarketing

De juiste geur zorgt ervoor dat mensen zich prettig voelen en hun ervaringen met uw bedrijf positiever beoordelen. Er zijn veel onderzoeken gedaan naar de kracht van geur om de stemming te beĆÆnvloeden. Een fijne ambience, samengesteld door kleur, licht en geur stelt u in staat om klanten op een zachte maar impactvolle manier te leiden. Door klanten in de juiste mindset te brengen, kunt u de klantervaring verbeteren en stress en angst helpen verminderen tijdens moeilijke klantinteracties.

Merkherinnering en klantenbinding

Mensen zijn het meest vatbaar als alle 5 hun zintuigen geactiveerd zijn. Elk element van uw merk moet sterk zijn en op zichzelf kunnen staan. De geur die u kiest, wordt de bedrijfsgeur van uw merk en kan op zichzelf staan. Wanneer klanten uw geur ruiken, zullen ze onmiddellijk aan u denken en uw merk naar een nieuw niveau van bekendheid bij klanten brengen. Geur kan ook de perceptie van kwaliteit door klanten beĆÆnvloeden. Sommige luxe winkels pompen bijvoorbeeld de geur van citrus en wierook lichtjes door hun luchtopeningen om een gevoel van luxe of extravagantie te creĆ«ren.

Aroma Space Design is het ontwerp van hoogwaardige geurruimtes met behulp van natuurlijke aroma's die passen bij zowel de behoeften als het imago en de stijl, rekening houdend met de effecten op de geest, het lichaam en het milieu. Een breed scala aan ideeƫn is mogelijk, van ruimtes gespecialiseerd in functionaliteit die de inherente natuurlijke componenten van aroma maximaliseren, tot degenen die gespecialiseerd zijn in design door het interieur of de afbeelding van de geur te matchen.

Geurmarketing industrieƫn